Czy masz teraz otwarte jakieś sprawności harcerskie/zuchowe?

A A A

2012-06-17 - XXVII Zlot Hufca Poznań-Rejon

W dniach 15-17 czerwca odbył się zlot Hufca Poznan-Rejon w Pobiedziskach. Podczas zlotu żaden uczestnik nie miał czasu na to żeby się nudzić. Po przyjeździe do Pobiedzisk musieliśmy rozstawić namioty, aby mieć gdzie spać. Następnie zjedliśmy wspólnie kolację. Po kolacji przyszedł czas na apel inauguracyjny, a po apelu na ognisko. Podczas ogniska każda drużyna musiała przedstawić się i zaprezentować przygotowaną piosenkę. Były także gry i zabawy, w których bardzo chętnie braliśmy udział.
Następnego dnia po śniadaniu przyszedł czas na grę terenową, ale zamin na nią wyruszylismy musieliśmy stworzyć lampion który miał przedstawiać nas. Później odbył sie pokaz ratownictwa przedmedycznego. Ratownicy pokazywali m.in jak poprawnie udzielić pierwszej pomocy oraz np. jak wyciągnąć poszkodowanego z samochodu. Następnie każdy uczestnik mógł spróbować na fantomie wykonać reanimację krążeniowo - oddechową, każdy także otrzymał mały przybornik w którym znajdują się rękawiczki i maseczka, które są często najbardziej potrzebne żeby udzielić pierwszej pomocy.
Gra terenowa jaką przygotowała kadra zlotu przebiegała na terenie lasu, wokół jeziora oraz przez pobliskie wioski. Zadania jakie musieliśmy wykonywać na punktach kontrolnych były czysto związane z pionierką, samarytanką, terenoznawstwem, łącznością oraz wiedzą ogólnoharcerską, ale nie zabrakło też takich zadań jak strzelelanie z wiatrówki czy przechodzenie po moście linowym. Na trasie czekał także na nas obiad. Zjedliśmy go w przyjemnym otoczeniu lasu i jeziora. Z pełnymi brzuszkami ruszyliśmy dalej w trasę. Szybko dotarliśmy na ostatni punkt z zadaniem , a potem do szkoły. Tam mielismy czas na umycie się i przygotowanie się do wyjścia do skansenu miniatur, ale jak to bywa pogoda lubi robić nam niespodzianki i zrobiła nam taką w postaci deszczu. No ale my się nie poddaliśmy i poszliśmy do skansenu, w któym były miniatury takich budynków jak Pałac w Rogalinie czy Ratusz Poznański. Po powrocie mogliśmy udać się żeby oglądać mecz Polska-Czechy lub iść na świecznisko. Część wybrała mecz a część świecznisko, na które po zakończeniu meczu dołączyła reszta uczestników.
W niedzielę po śniadaniu udaliśmy się do kościoła gdzie odbyła się msza święta, któą odprawiał kapelan naszej chorągwi. Po mszy, odbył się apel kończący zlot i podsumowanie rywalizacji zlotowej oraz rywalizacji całorocznej. Patrol 25 DSH zajął 4 miejsce w rywalizacji zlotowej z czego byliśmy i jesteśmy bardzo zadowoleni. Potem przyszedł czas na pakowanie i porządki. Później poszliśmy na peron gdzie czekaliśmy na pociąg, który przywiózł nas spowrotem do Poznania.

Kto nie byl niech żałuje. My bawilismy się świetnie :)