Czy masz teraz otwarte jakieś sprawności harcerskie/zuchowe?

A A A

2012-06-10 - XIII Złaz Gromad Zuchowych Hufca Poznań Rejon

Już po raz drugi zuchy miały okazję uczestniczyć w Złazie Gromad Zuchowych tym razem w Luboniu. W dniach 8-10 czerwca wszystkie zuchy z Hufca Poznań-Rejon robiły wszystko by zostać prawdziwymi strażakami. Po przybyciu do szkoły podstawowej w Luboniu została nam przydzielona sala do noclegu, gdzie zuchy szybko się zadomowili. Następnie zjedliśmy wspólną kolację i rozpoczęliśmy przygotowania do apelu rozpoczynającego tą imprezę. Po dość ciekawym i skocznym apelu przyszedł czas na świecznisko. Rozpoczęło się ono od przytoczenia gawędy o Promyczku, którą przedstawił nam druh Zbyszek. Podczas świeczniska każda gromada musiała się zaprezentować i poprowadzić jedną zabawę lub zaśpiewać piosenkę. Nasze zuchy poznały dużo nowych pląsów które chętnie później śpiewały. O 22:00 godzinie wszystkie zuchy poszły spać jednak czekała na nich jeszcze jedna atrakcja tej nocy. Otóż jako strażacy musieli być przygotowani zawsze i wszędzie więc organizatorzy przeprowadzili zuchom bardzo ciężki trening o świetle księżyca.

Następnego dnia po śniadaniu pełni zapału i energii wyruszyliśmy na grę terenową. Była ona podzielona na dwa etapy. W pierwszej części zuchy musiały między innymi stworzyć i rozpalić ognisko, przyporządkować numery alarmowe do pielęgniarki, strażaka i policjanta, pozbierać śmieci oraz ugasić pożar. Gdy doszliśmy pod remizę strażacką, czekała na nas pyszna pomidorówka uwielbiana przez nasze zuchy. Każdy z apetytem jadł swoja porcję zupy, a niektórzy nawet prosili o dokładkę. Po przerwie obiadowej poszliśmy wraz z lubońską gromadą zwiedzić remizę strażacką i zobaczyć jak pracuje Ochotnicza Straż Pożarna. Bardziej zaangażowane zuchy miały okazję użyć węża strażackiego. Na koniec wszystkie dzieci zaśpiewały strażakom piosenkę „Dziękujemy wam strażacy” i pozowały do wspólnego zdjęcia. I ponownie wróciliśmy na szlak gry. Tym razem zuchy musiały połączyć kropki tworzące hydrant, namalować strażaków w akcji, stworzyć wóz strażacki, przejść tor z zasłoniętymi oczami oraz stworzyć historyjkę wraz z morałem do wskazanego obrazka. Zuchy zmęczone jednak szczęśliwe powróciły do szkoły gdzie zjedli kolację. Wieczorem wszystkie gromady wzięły udział w krótkim świecznisku na którym każdy miał okazję powiedzieć co mu się w tym dniu podobało.

W niedzielę po śniadaniu zabraliśmy się za porządki, co poszło nam szybko i sprawnie. Następnie odbył się apel kończący złaz na którym zostało przeprowadzone podsumowanie rywalizacji złazu i całego roku harcerskiego. Nasza gromada może śmiało się pochwalić, że zostaliśmy gromadą na medal z czego zuchy są bardzo szczęśliwe. Na koniec wszystkie zuchy pozytywnie ukończyły sprawność strażaka i otrzymali znaczki.

Wszyscy zadowoleni z udanej zabawy i pochwał powrócili do domów zbierając siły na kolejne wyjazdy.